Защо е добре да се използва консултант при онлайн спорове?
На страницата за онлайн решаване на спорове в официалния уебсайт на Европейския съюз е поместена полезна информация за националните звена за контакти. Всяка държава членка има поне едно звено, в което предоставената информация е безплатна. Координатите на Националното звено за контакт в България са следните:
str. Bacho Kiro No 14
1000 Sofia
България
0035929867672 – info@ecc.bg
Към всяко звено има консултанти, с помощта на които и гражданите на ЕС може да подадат жалба и да потърсят онлайн решение на спор.
Защо е добре да се използва консултант?
Документите, с които се свързва подаването на жалбата, по-лесно се попълват, ако има напътствия от запознато лице. Консултантът също насочва към правилния орган, който може да разгледа трансгранични жалби. Той е запознат не само с правата на потребителите, начините на комуникация между потребители и търговци, инструментите за решаване на спорове, но и с всички пътища за съдебно и извънсъдебно разрешаване на онлайн спорове (Платформата за ОРС). Възможно е при неуспех на един от тях, консултантът да ни насочи към друг. Консултантите търсят съответствието между приложимото право на ЕС и приложимото национално право. Те са запознати с решаването на проблемите на онлайн пазаруването, с нелоялните практики, включително фалшивите „безплатни“ оферти, с които днес често се среща европейският потребител. Консултантите разполагат и с информация за таксите и начините за тяхното заплащане. Полезни са консултантските услуги при случаи на ценова дискриминация. С помощта на консултант потребителят може да бъде насочен към намиране на неутрална трета страна за решаване на спора или към търсене на адвокат в ЕС.