YouTube в спор с потребителите, които блокират реклами
YouTube влиза в спор с потребителите, които блокират реклами. Политиката на сайта е да въвежда строги мерки срещу блокирането на реклами.
Подобно на телевизията, която често предлага на зрителите да гледат рекламни блокове, YouTube също отдава голямо значение на рекламите. Милиарди хора по света имат достъп до безплатно съдържание с реклами, които често изнервят потребителите. YouTube пуска реклами преди, след и по време на видеата и това позволява на платформата да се издържа и да плаща на производителите на видеа. В Условията за ползване на YouTube влиза забраната да се деактивират реклами, защото така създателите не могат да печелят от съдържанието си. YouTube работи по отношение на уместността и полезността на показваните реклами. Потребителят може да включи или изключи опция за персонализиране на рекламите.
Видеоплатформата отчита, че трябва нов подход към ad blocked приложенията. Засега това е нов експеримент в САЩ и още няколко държави. Потребителят с включен блокер за реклами се предупреждава, че програмата трябва да бъде изключена. Предлага му се алтернативен вариант – да се абонира за YouTube Premium. Пуснатото видео ще се спира след няколко предупреждения. Сайтът блокира и престава да зарежда видеа. YouTube Premium е платена версия на YouTube, в която достъпът на съдържанието е без реклами, цената е 12 долара на месец. Потребителите може да получат и съобщение за грешка, когато се опитват да гледат видеоклипове. Новият подход на YouTube откриваме и в наличието на реклами, които е невъзможно да бъдат пропуснати. От другата страна на спора разработчиците на софтуер за блокиране също търсят нови подходи. Проектът Ad Speedup например не блокира рекламите на YouTube, а ги ускорява 16 пъти. Така 30-секундната реклама става 1-2 секунди.